Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Khamis, September 25, 2008

Chocolate Cakes ... Yumyum !!


Yummy ... yummy ... aku nih memang suka kek coklat. I can eat it everyday i guess. My favourite choc cake gonna be variety of choice from Secret Receipes ... Urmmm ... terbayang2 plak kek2 itu semua yang memang menggoda rasa. Antara favourite aku adalah chocolate banana n chocolate indulgence. Memang sedap gilerr. Aku selalu gak buat kek coklat sendiri sebab aku dan adik2 aku memang suka makan choc cake !!!




~ this gonna be my all time fave .. choc banana !! ~





~ choc chip walnut ... yummy !! ~



~ choc indulgence ... wow !! ~




~ choc moist ... everybody loves it !! ~



Semalam aku ada mintak resepi kat kawan adik aku ... resepi kek coklat jugak cuma cara masak dia berbeza ... kek ni dikukus .... aku dah try dah ... Emmm sedap jugak ... Senang sangat nak buat ... Bahan2 dia pun simple dan murah. Kalau korang nak try, amikla resepi kat bawah ni. Korang mesti kena try. Memang sedap ... especially hantu kek coklat macam aku nih la kan ... To my sis' fren ... rose, thanks 4 the receipe.


-------------------------------------------------------------------------------------------------


~ KEK COKLAT KUKUS ~

Bahan2 :

Bahan A
- 1 cawan serbuk koko
- 1 cawan minyak masak
- 1/2 cawan susu pekat + 2 cawan air


Bahan B
- 1 3/4 cawan tepung naik sendiri
- 1 1/2 cawan gula
- 3 biji telur


Cara2 membuatnya :-

1) Masak Bahan A di atas api sederhana dan biarkan sejuk
2) Pukul telur dan gula hingga kembang, masukkan tepung.
3) Then masukkan bahan A dan gaul rata.
4) Lastly, masuk dalam loyang dan kukus selama 45 minit - 1 jam


* Senangkan !! Cubalah ....



~ inilah hasilnya ... ~



Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin