Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Isnin, September 22, 2008

My New House


Alhamdulillah ... Akhirnya impian nak ada rumah sendiri tercapai jugak. Walaupun rumah baru aku ni xla semewah mana tapi aku bersyukur sangat. Daripada menyewa bertahun2 baiklah keluar modal lebih sikit asalkan rumah sendiri. Kawasan perumahan aku ni belum ramai orang. Kekadang tu seram jugaklah takut ada perkara2 yg tak diingini berlaku especially kalau husband aku keje outstation nanti. Tapi, aku harap xde ape2 akan berlaku.



Inilah rumah asal aku ....


Sebenarnya, rumah aku ni belum habis kemas lagi. Bahagian dapur pun x siap cat lagik. Aku ni memang malas la nak mengecat. Lagipun memang x pandai. Tak berseni tangan aku. Nasib la sebelum pindah tu, adik bongsu aku tolong mengecat. Tapi, sikit jek sebab dia x profesional kan ... Last2 husband aku jugak la yang habiskan kerja2 tu. Haha ... Rajin laki aku ...




Warna cat ni aku yang pilih ... Laki aku tu jenis x kisah. Dia ikut jek pilihan aku ... huhu ...












Apepun ... perasan ada rumah sendiri ni memang lain. Macam2 benda nak buat. Nak letak itu, nak letak ini. Beli perhiasan tu, beli perhiasan ni. Tapi buat masa ni, aku pakai jela dulu apa yang dah ada. Kenala berjimat. InsyaALLAH, next time kalau ada rezeki lebih boleh la tukar perabot baru ... hikhik ...

Tengah bz cat umah ...


Dah pindah tapi blm hbs kemas ...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin