Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Rabu, Februari 25, 2009

Drama Melayu

Aku ni memang pengikut setia drama melayu x kira la drama ape pun. Tapi biasanya drama yang aku selalu tengok drama kt tv3 tapi kekadang mane2 drama yang best aku layan jek. Biasalah kan kalau dah namanya drama mestila ada suka duka. Tapi yang paling aku tak berkenan dengan drama melayu bile nak buat cerita mesti ada title Datuk la, Datin la, Tan Sri la, Puan Sri la. Klu drama pasal dunia korporat mesti cerita dengki mengdengki. Seolah2 dunia korporat melayu ni xde yang bersaing secara sihat ... asik nak berebut harta dan pangkat. Ish ... ish ... pening akak !! Dan yang paling aku tak suka ialah kalau adegan makan mestilah nak guna sudu garfu segala. Adus ... kite kan melayu makan belacan, budu. Apalah salahnya kalau orang2 yang ada 'title' tu makan guna tangan. Susah sangat ker ???? Kekadang naik meluat aku tengok. Semua orang2 kaya makan guna sudu garfu ke ?? Tak pandai guna tangan ... ???? Pastu, kalau Datin2 berkumpul xde keje lain menari pocho ( aku pun x tau mane asalnya tarian ni ), xpun ngumpat orang lain, cerita hal dalam kelambu orang. Macamla datin2 tu xde aktiviti berfaedah lain yang boleh dibuat !! Yang datuk2 pulak asik nak skandal memanjang. Isteri cantik solid-molid kat umah pun still nak makan luar ... Dunia ... Dunia !! Tapi x semua pun drama melayu macam tu. Ada jugak yang bagus dan bagi pelajaran ... Apepun aku tetap support drama dan filem melayu !! Hopefully lepas ni lebih banyak karya bermutu yang akan terhasil dari director2 tanahair ... Chaiyok !!!

5 ulasan:

Adahjay berkata...

haha aku setuju!! WTHHHH! makan mesti nak kene gune sudu! baru standard! alah Org Cina n Jepun kaya raya gile pun mkn pki chopstick! x jatuh maruah pun! ngada2 org2 melayu ni! konon pki sudu mcm org putih, org yg modenlah! bodoh tul! tu dh mmg adat org putih bukan sbb moden! LU PIKIRLAH SENDIRI!

Mz_Rizaliza berkata...

betul ... betul ... betul !! ketensionan betul la aku ...

MissZahrah berkata...

n paling tahik kalo makeup xnk cm tebal2 pulok.....doh...huhuhu....pastu memek muke cam tahik(xmenjiwai)...jiwa babi kot..hahahhahahha

Adahjay berkata...

haha setuju2 ngan MissZahrah! mekap nak tebal dh tu nak tido pun pki mekap! duk umah pun nak pki mekap! nak mkn kat umah pun pki mekap! plezlahhhhhhh!

Mz_Rizaliza berkata...

sokong giler !! nak tido maskara still 2 inci ... x masuk lagi blusher n eye shadow ... x kuasa akak !!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin