Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, Februari 03, 2009

Hari Terbuka Finas

Sebenarnya aku nak cerita sikit pasal pengalaman baru yang aku alami masa weekend aritu. Hehehe ... aku telah dengan tidak sengajanya telah pergi ujibakat lakonan di Hari Terbuka Finas. Haha aku sendiri x sangka yang aku akan pergi ujibakat tu sedangkan aku tolong teman member aku jek. Kelakar giler. Tapi apepun, ianya adalah satu pengalaman yang berharaga dalam hidup aku. Aku dengan member aku tuh datang awal jgk kul 11 tapi nombor giliran untuk casting pagi dah habis dan kiteorg kena datang petang. So, kiteorg jalan2 jela kat Finas tu. Pusing2 jumpa Irma Hasmie, Adam dan ada la 2-3 org artis lagik. Sementara nak tgu kul 2 tu kiteorg pon pg la tengok tayangan filem percuma yang diadakan pada hari tersebut iaitu Histeria. Pastu, nak habiskan masa lagi kiterg pun dengarlah taklimat kerjaya perfileman. Taklimat ini diberikan oleh Harun Salim Bachik. First time aku tgk dia. I thought dia kelakar always rupanya dia penuh ilmu dan serious. Byk jugakla pengalaman dia dalam bidang lakonan yang dia ceritakan. Walaupun aku tak berminat nak jadi pelakon tapi aku amik jugaklah good points yang aku jadikan pedoman hidup.

Tunggu punya tunggu, finally kiteorg diberikan borang dan no giliran. Aku terpisah dari member aku tadi. Kiteorg x satu group. Each group ada 5 members and we all diberikan senario dan kena lakonkan senario tersebut menggunakan skrip sendiri. Mula2 tu malu gak la tapi group aku memang best and diaorg sume talented. Kiteorg diberikan masa untuk berlatih. Terpaksa la cari port mane nak berlatih and buat skrip. Dah puas berlatih we all pun lepak2 smbil hafal skrip sendiri. Bila makin dekat dengan kitorg punya turn, ALLAH jek la yang tau macamane perasaan aku. Macam2 yang bermain dalam kepala otak nih. Berdebar-debar, mcm nak termuntah pun ada. Dah masuk dalam studio tempat audition tu nampak Hans Isaac, Vanidah and Ahmad Idham lagi aku rasa macam nak pengsan. Dalam otak asik terfikir biar betul aku nak berlakon depan diaorg nih. Ishh ... last2 tawakal jelah. Setiap group diberikan masa lebih kurg 2-3 minit jek. Itupun aku rasa lama giler biler tgh acting dengan juri. Bila dh settle, leganya rasa... Memang best la.

Ini memang pengalaman yang sangat2 berharga dalam hidup aku. Rupanya macam ni rasanya pg audition. Dahla kena tunggu lama, beratur, berdebar2 dan 1001 perkara yang bermain dalam otak. Rata2 yang pg audition ni budak2 range umur 12-20. Budak baru nak naik. Nak kejar glamer. Ada yang memang dibawa oleh parents diaorg. Memang parents diaorg support giler la. Tapi, ada juga golongan umur macam aku ni yang datang. Yang dah tua pon ada. Sume nak cuba nasib. Ermm ... at least orang kata dapat pengalaman. Apepon thanks to my fren yang aku g audition ni dan aku wish her luck becoz she's really want it badly. To raja ... chaiyok !! Wishing u all the best in your life !!


3 ulasan:

mumy berkata...

WAH..NK JD ACTRESS PLAK EH ? :)

Mz_Rizaliza berkata...

hahaha ... xde la ... kite teman kawan kite pastu sajek try ... cr pengalaman baru ...

Tanpa Nama berkata...

lol

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin