Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Sabtu, Mac 07, 2009

Kesian L - Kucing Putihku

Semalam kucing putih aku telah bergaduh dengan seekor kucing putih yang lain sampai luka telinga dan leher dia. Kesian dia. Dahla kucing yang sekor lagik tuh besar dari dia. Kucing aku tu plak sekarang makin menjadi2 nak tunjuk terror. Pantang nampak jantan lain, memang dia kejar ajak gaduh. Aku takut nanti dia kalah pastu luka teruk. Risau sungguh. Aku ni dah macam jaga anak. Tapi, hanya mereka yang suka kucing sahaja memahami perasaan aku. Macamane aku tak suka tengok kucing lain sakit or luka2 mcm tu la aku x suka kucing aku jatuh sakit. Sedih tau ... Semalam lepas dia gaduh tu, aku nmpk luka dia, aku terus nangis pastu sapu minyak gamat kat luka dia. Aku terus tak kasi dia keluar sebab kucing putih sekor lagik tu ada asik datang. Dah kena halau pun dia datang lagik. Aku terus menelepon adik2 dan kazen aku serta meng'mms' gmbr kucing yang sekor lagik tuh. Masa ckp dengan diaorang aku boleh control lagik, tapi bile aku bercerita tentang perihal itu pada suamiku, aku tak dpat tahan airmata terus nangis balik. Kucing aku si L tu terus tido pastu mcm gelisah, mungkin sakit sangat agknya kena gigit. Huhu ... sedih balik nih. Nak nangis semula ... ( jap jap lap airmata .. isk isk isk ) ... Kesian anak mumy !! Dlu aku nih xdelah peminat kucing sangat, tapi sejak aku amik 2 ekor kucing tu dari member aku ( thanks raja 4 the cats ) aku terus jatuh cinta ... memang macam jaga anak ... kena pastikan makanan dan air dia cukup, bersihkan pasir ( kucing aku berak n kencing dalam pasir khas yang dibeli di kedai ) dan sumtimes mandikan klu dh kotor sgt. Pasni harap2 si L x gaduh lagik sebab dia belum besar sangat. Kucing2 lain yang aku pernah jumpa kat area umah aku tu sumenya besar2 dari dia. Takutnya .... x sanggup nak bayangkan klu dia kena terkam dengan kucing2 lain itu !!



~ ini kucingku L ~







~ ini kucing yang telah bergaduh dengan kucingku ~

** sama kan ??? **

4 ulasan:

mumy berkata...

CUTE LA MEOW TU..TP MUMY NI PENAKUT KUCING LA...HIKHIKHIK

Mz_Rizaliza berkata...

haah la ... rsenya masa sekolah rendah dlu org pggl awak 'eveready' sebab takut kucg ... kite igt2 lupa lah ... betol ke ek ??? ;)

mumy berkata...

aha..sapa ntah penah letak anak kucing kt dlm laci my table dlm kelas dulu tu...

Adahjay berkata...

huhu same gile nak mati! kah kah kah! due2 comel! sempat gak amik gmbr si criminal tu!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin