Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, April 28, 2009

Tak Perlu Nak Mengada Yang Amat

Bila dah selalu sangat berjauhan dan tak jumpa berminggu-minggu, aku jadi LALI dengan RINDU. Bukanlah nak kata tak rindu langsung, cuma rasa macam tak perlu nak mengada-ngada yang amat nak rindu lebih-lebih macam akan berpisah selama bertahun-tahun. Masa dulu2, masa baru memula kawin, memang tak tahan rindu. Padahal baru SEHARI En. Rizal g outstation, aku dah macam meroyan kat umah. Keja aku asyik nak menangis memanjang sampaikan En. Rizal jadi risau sebab aku sengaja menglebih2kan esakan dan raungan setiap kali dia telefon. Tapi, bila dapat jalan dengan PA2 tak bergaji tak pulak nak menangis2 lagik pastu.


Dulu, aku sorang jek yang mengalami kes macam nih. Long distance relationship. Giler poyo !! Tapi, sejak beberapa bulan kebelakangan ni, semakin ramai pulak rerakan yang masuk team aku. Wan, Meyma, Rina dan akan datang Bakal-puan-CT (walaupun tunang dia just kat Batu Pahat jek). P/S : Bakal-puan-CT, aku dah selalu sangat promote ko, ko bile nak promote aku kat page ko !! HARAM betullah ko nih !!

Semuanya ni demi masa depan keluarga masing2 dan jugak demi mencari rezeki ... so aku amatlah REDHA.

P/S to rakan2 seangkatan, sama2lah kita menguatkan semangat demi kebahagiaan DUNIA DAN AKHIRAT !!


5 ulasan:

captain_zed berkata...

hola geng! i just got to know ur married thru this entry..congrats aight! =P

PA2 tak bergaji <- pekerjaan jenis apakah ini?

Mz_Rizaliza berkata...

hye ... dh lama dh kawin almost 4 yrs.

PA2 tak bergaji tu adalah pekerjaan dimana seseorang itu menjadi kuli batak tanpa dibayar walaupun syiling satu sen !! nak apply ker ... ;) ???

sitiZ berkata...

hahaha..promote..??promote arr g..smpai nme aku dah xde 'bakal' huuhuhuhu..ala..nk promote ko..??nk nulis blog ni pon aku xsempat la..nati aku update wokeh..PA xbergaji..huhuhuhh

captain_zed berkata...

alhamdulillah..adakah masih meratap pemergian si dia ketika outstaion?

ic2..adakah ianya mengenakan syarat kelayakan?..nanti kalo jumpa coins atas jaan raya, ako tolong kutipkan erk..kesian korg..bekerja dgn tekun ya~

Mz_Rizaliza berkata...

sitiZ : sila la promote aku yer !! bila mau hang out lagik ...

zed : xde kelayakan tertentu cukup sekadar tahan kena maki dan jugak kuat fizikal dan mental !!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin