Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Isnin, September 14, 2009

Ukur Baju Di Badan Sendiri


Kata orang, ukur baju di badan sendiri ... maksudnya, kalau nak buat sesuatu kenalah ikut kemampuan masing2 tak kira la dari segi tenaga, duit atau masa.

Tapi, yang aku tak paham kenapa makcik tailor itu, jahit baju aku tapi saiz badan dia ?? Adakah makcik itu telah bersungguh-sungguh menggunakan bidalan di atas atau sememangnya makcik itu SENGAL !!! Mungkin jugak makcik itu mengamalkan konsep 1Malaysia ... so buat 1 baju, boleh guna ramai2 ...

Pesanan kepada makcik si tukang jahit ...

1) makcik, saya sungguh kecewa kerana baju saya BELUM muat dipakai ketika saya mengambil baju tersebut.

2) makcik, kenapa makcik tipu !!? masa memula saya hantar upah dulu, makcik cakap harga dia RM60, tapi tiba2 bila baju tu dah siap, ianya bertukar menjadi RM80 setelah makcik bagi diskaun RM10 kerana sebenarnya upahnya RM90. Sekali lagi saya kecewa ...

3) makcik, tolong lah siapkan baju saya dengan segera ... kalau tak, saya tidur depan kedai makcik sampai baju saya tu siap di'alter' ... saya tak tipu !!!




Moral of the story ... especially to tailors ... ukur baju di badan orang yang hantar baju tersebut ... kalau awak semua mengamalkan bidalan di atas, nescaya awak semua dah lama hidup senang ... SEKIAN, TERIMA KASIH !!

6 ulasan:

yatiyahya berkata...

faizah,ianya sangat melampau! adakah makcik ini tidak tau mengukur..huhuhuhu..

Ieja RizaLiza berkata...

kita pun rse macm tu la yatie ... tension tau ... dh la langsung x call bj dh siap !! mmg sekali ni jelah kita hntr ...

nedza berkata...

huhuhu sian ko
tu baju raya ke?
sengal tul la makcik tuh!!!

Ieja RizaLiza berkata...

sharun : bj raya la beb ... hangin jek haku !!

Adahjay berkata...

yelah ukur baju di badan sendiri. di ikut ckp ko tulah. die ukur baju tu kat bdn die sendiri. tu yg ko x muat tu! hahaha =P

sitiZ berkata...

sabar..jgn tension..mari kita soping baju raye..huhuhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin