Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, Januari 05, 2010

Fikir 2 Kali

2-3 hari ini sangat penat dan mudah letih. Bukan buat kerja berat sangat pun tapi rutin biasa sebagai seorang rumahtangga dan babysitter. Mengantuk jangan cakaplah padahal malam dah tido awal depan tv sampai kena marah dengan En. Rizal, bila siang pun ewah ewah menjadi-jadi mata ni, macam tak boleh dibukak2. Nasib la, Aiman dengan Azeem memang jenis tido siang, so aku pun join sekali tapi bukan boleh lena sangat pun, tido-tido itik jek.

Tiba-tiba terus rasa macam nak melupakan hasrat yang membara itu. Macam tak sanggup rasanya nak lalui perjalanan hidup yang sama macam dulu. Bangun seawal pagi, pergi kerja+kena maki hamun+penat+mulut asyik mencarut+tak sebulu dengan opismate+buat kerja macam tak ikhlas+halalkah rezeki??+balik kerja, kena kemas rumah+basuh baju+masak. Arghhhh seperti tak sanggup. Lebih-lebih lagi kalau terpaksa bawak kerja balik rumah. Mesti En.Rizal tarik muka+gaduh-gaduh manja+korang boleh muntah sekarang ...

Sebab itu, aku masih memikirkan tentang itu. Ya ALLAH !! Berilah aku Petunjuk-MU ... Amin ...

4 ulasan:

ZIANA ♥ FARREL berkata...

heehehhehe....buat yg terbaik faizah..aku rasa ok ape ko skrg..even xyah keje..just duk umah..tp still ade income..

Dayu berkata...

akak benti keje ke?? huuhhhh..bestnya
tak yah gi keje
biar org kata keje kat umah tu lagi byk dr keje kat opis
tapi hakikatnya,masa kat umah adalah lagi seronok dr abiskan masa kat opis
lagi2 kalau environment tak best

Ieja RizaLiza berkata...

ogy ... ALHAMDULILLAH ... nasib ada kemahiran lain .. dapat gak tambah income ... hehe


dayu ... haah, dah lama dah benti keje ... tp mcm nak keje balik sebab rindu suasana keje, taip2 surat, photostate dokumen tapi mcm ntahlah ... kena fikir2 lagik !!

nedza berkata...

x cuba mintak keje goment ke???

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin