Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, Februari 23, 2010

I Don't Need A Reason to LOVE Them ...



Belum apa-apa aku dah gelak tahap perempuan jahat baru lepas mati laki yang kaya-raya guling-guling. Mendengar nama mereka sahaja sudah boleh mengundang senyum memanjang sebab teringat scene dan dialog mereka dalam pelbagai filem yang menjadi santapan aku masa kecik-kecik dulu.

Ni gara-gara menonton Ali Baba Bujang Lapok malam tadi kat tv2. Sambil minum Chocolate CoolBlog, aku dengan Encik Rizal dah macam tengok wayang first class yang kalau kena bayar harga dia RM18 tapi ni free siap dengan toto dan bantal busuk empuk.

Aku rasa dah beratus kali aku tengok cerita-cerita mereka ini. Dari yang kelakar tak hengat macam Pendekar Bujang Lapok sampailah yang sedih stok-stok meleleh dengan hingus sampai kena stanbdy tisu kat sebelah macam filem Antara Dua Darjat tapi aku memang tak pernah rasa jemu.



Dah boleh siap hafal skrip dah terutamanya kalau cerita Pendekar Bujang Lapok. Hahaha kan tengah-tengah taip ni boleh terbayang pulak cerita tu ... dah aku tergelak-gelak depan lappy ni sensorang macam orang gila.

Paling tak boleh lupa kalau dalam filem Pendekar Bujang Lapok scene baca surat. Bahaha ... "al padang fasirun ... tak ada pokok kayu weh .... al tumfuk tumfuk taik unta ..."

Pada pendapat aku, mereka bertiga adalah TRIO Lawak Terhebat sepanjang zaman. Belum ada orang lain yang boleh menandingi mereka. Walaupun sekarang ni berlaku lambakan artis yang rasa mereka lawak tapi lawak artis baru ni langsung tak tercapai level mereka yang TIGA ini. Sorry ... no offense yek. Ini pendapat aku. Lawak TRIO ini lawak yang spontan dan sangat menghiburkan. Tak macam lawak-lawak sekarang yang aku rasa lebih menjurus kepada seks dan kutukan terhadap sesama pelakon, main tonjol-tonjol kepala, main bodoh-bodohkan orang lain. I hate that !!


*tengok ni jek aku dah boleh tersengih macam kerang busuk kau tahu tak??*


TRIO ini membuktikan bahawa you don't need a pretty face to be funny, all you need is a sincerity untuk membuatkan orang lain ketawa dan mengingati kamu selama-lamanya !!

That is why i think i don't need a reason to love them because they are really who they are ... entertain others to satisfy themselves. Artis baru-baru sekarang ni banyak kontroversi tapi lakonan hampeh. Glamer sebab kontroversi tapi lakonan tak meninggalkan kesan. Lakonan aku lagi bagus kot. Bahaha ... kidding ok !! Tapi tetap ada pelapis yang memang bagus-bagus. Harap-harap boleh bertahan dari badai dunia artis ni.


*P.Ramlee ... the best*


*alalololo ... comeynya ...*


*bahahaha ... lagi sekali gelak guling-guling*


Dah-dah ... nak search kat YouTube jap filem Pendekar Bujang Lapok. Bahahaha


1 ulasan:

Jemari Seni berkata...

Ieja! Paling suka citer labu labi..gandingan P Ramlee ngan Mat Zain pon kelassss!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin