Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Jumaat, April 30, 2010

Duit KWSP Tak Boleh Buat Guna Pergi Haji ??

Betul ke ??

Aku pernah nyatakan hasrat aku pada kawan-kawan aku, InsyaALLAH bila dah cukup umur, boleh keluarkan duit KWSP, aku nak pergi tunaikan Haji guna duit tu.

Tapi, ada kawan aku sorang ni cakap kita tak boleh guna duit KWSP pergi tunaikan Haji sebab sumber dividen duit KWSP tak tahu datang dari mana.

Aku pun macam bingung jugak. Memang selama ini, aku tak pernah ambil tahu ke mana tabungan KWSP aku dilaburkan. Yang penting pada aku, majikan aku dulu bayar caruman tiap-tiap bulan sebab dia dah potong gaji aku.

Ada sesiapa yang boleh bantu aku memahami perkara ini dengan lebih jelas. Aku ni cetek ilmu.

Walaupun memang ada kenalan yang pergi tunaikan Haji/Umrah guna duit KWSP, aku nak juga tahu lebih lanjut tentang wang caruman tu.

Tolonglah ye pada sesiapa yang ada info pasal ni. Manalah tahu kot-kot ada pembaca blog aku ni yang berkhidmat dengan KWSP ke, atau yang boleh bagi aku fakta tentang perkara ini. Aku sangat-sangat mengalu-alukan info kalian.

Please please please kamu jangan nakal help me !!


**ikhsan cik google**

1 ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

http://www.kwsp.gov.my/
cube g ke laman web ni...nanti ada pape info lain..awe bgtau..i like bab ni!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin