Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Rabu, April 21, 2010

Kalau Dah Namanya Manusia

Sebagai manusia biasa, kita memang tak pernah puas dengan apa yang kita ada kan?? Dah ada duit lebih sikit, mesti berangan nak jadi jutawan. Dah pakai kereta Waja, mesti berangan nak pakai kereta BWM. Dah ada rumah teres 3 tingkat, mesti berangan nak ada rumah banglo atas bukit. Kadang-kadang rasa macam tak bersyukur pulak.

Itulah yang terjadi pada aku. Tapi bukan tak puas hati sebab takde duit juta-juta atau takde kereta BMW ataupun rumah banglo atas bukit.

Cuma, sekarang ni dah selalu sangat hujan bila petang menjelma. Asyiklah merungut sebab baju selalu tak kering. Selain tu merungut sebab tak dapat nak keluar berborak-bergosip-bermesyuarat pagar dengan jiran-jiran. Hahaha ...

Kalau dulu, merungut cuaca terlalu panas sampai rasa nak berendam dalam bath tub dan minum milo ais sebaldi.

Sekarang ni pulak, ALLAH dah turunkan hujan, sejukkan bumi, masih lagi merungut.

Inilah aku. Seorang manusia biasa. Manusia yang memang selalu lupa diri. Selalu terlupa memanjat kesyukuran atas setiap kurniaan-Nya.

Ya ALLAH ! Ampuni hamba-Mu yang dangkal ini.

3 ulasan:

Sylarius berkata...

Normal la tu.

Ms. Ann berkata...

selagi manusia bernama manusi.. biasalah tu.. kita sumer manusia

Aidi-Safuan berkata...

haha...biasala. nak semua perfect, susah la. life kan kena ada balance. :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin