Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, Jun 08, 2010

For New Beginner : Canon or Nikon ??

Aku sekarang tengah berangan dan berkira-kira duit siling dalam tin milo Encik Rizal samada cukup atau tidak nak beli kamera DSLR. Tapi, masih dalam perbincangan hati ke hati *dan ada sedikit unsur paksaan* dengan Encik Rizal.

Apa yang membingungkan aku, jenama mana satu yang aku nak pilih.






Canon









Atau Nikon




Atau ada jenama lain yang lebih baik dari dua jenama ini.

Aku nak mintak pendapat kamu-kamu semualah.

Aku ni memang satu haram tak tahu apa pasal kamera DSLR. Jadi, aku mahukan kamera yang mudah untuk aku belajar macamana nak guna.

Sebagai permulaan ni, aku bukan nak buat berniaga, just untuk personal use. Untuk ambil gambar kalau aku ada pergi bercuti or gambar majlis yang melibatkan kawan-kawan dan family. Jadi budget aku pun ciput. Kalau boleh harga bawah RM3k.

Kamu-kamu rasa mana satu yang patut aku cilok.

Tolonglah ye kamu-kamu bagi pendapat.

Pada sesiapa yang memang pro dalam bidang fotografi ni aku harap boleh bantu aku buat pilihan.

Kalau nak terangkan panjang lebar boleh email aku : eiryan81@yahoo.com

Tolong ye kamu-kamu !!

Terima kasih.

4 ulasan:

Jemari Seni berkata...

Ieja... RM3k Canon EOS1000D dah boleh dpt.
Canon friendly user..sebab Hakak pon guna Canon hehhehhee..

Ieja RizaLiza berkata...

senang guna eh kak?? tu arr ada jugak member suggest canon.

tmukmkd berkata...

emm kalau aku aku kata nikon kenapa? aku pun tak pasti haha tapi dua dua jenama ni trusted :D dan digunakan meluas

so tak de masalah :)

aku guna nikon d40 yang dah tak de dalam keluaran tu pun dah puas hati.. haha

Adahjay berkata...

beli dua2!!! superb best! nikon best canon pun besh haha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin