Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Jumaat, Jun 25, 2010

Hari Bermalas-malasan

Wujud ke istilah 'bermalas-malasan' ??

Eh iklan sebentar.

Hari ni hari apa ??

Hari yang ceria. Eh salah la. Hari ni hari Jumaat yang ceria. Kenapa ceria?? Sebab besok cuti. Bolehlah kita meronggeng dan melepak depan TV malam ni sampai TV tu meletop. ^_^

Hari ni masih belum boleh bermalas-malasan. Hari ni tetap wajib bekerja dengan penuh dedikasi walaupun aku tahu mood kamu semua sudah bertukar kepada mood nak shopping, nak tengok wayang, nak makan-makan. Apa tidaknya, kebanyakan kamu-kamu dah masyuk kan?? Mengaku saja dong !!

Bagi kamu-kamu wanita berkerja yang rehat tengaharinya panjang, confirm dah plan nak pergi ukur shopping mall kan?? Dulu aku pun macam tu juga. Tak masyuk pun tetap nak ukur shopping mall tapi ukur tingkap jela.

Apa plan kamu-kamu esok ??

Esok aku lepak kat rumah je since my daddy cool datang. Lagipun esok nak siapkan tempahan roti jala dari teman memang mesra untuk majlis cukur jambul anak dia. InsyaALLAH, aku akan menghadirkan diri ke majlis tersebut.

Pagi ni, payah betul aku nak bangun. Mungkin sebab hujan. Jadi, darjah kemalasan terus naik secara mendadak. Cuaca sungguh sejuk dan damai. Kalau tidur memang syiokkk. Tapi seperti yang aku tuliskan tadi. Hari ni belum boleh bermalas-malasan. Wajib terus kerja dengan cemerlang, terbilang dan gemilang. Lepas jam 6 petang nanti, barulah bermula secara rasminya Hari Bermalas-Malasan untuk 60 jam berikutnya *hanya sah untuk mereka yang tidak bekerja pada Hari Sabtu*

Dah dah pergi lakukan kerja dengan ikhlas. Ada lagi 7.5 jam lagi sebelum kamu-kamu dan aku boleh bermalas-malasan.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin