Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Rabu, Jun 23, 2010

Jadual Harian Bakal Berubah

Jadual aku setiap hari jarang berubah kecuali malam minggu. Biasanya kalau hari bekerja aku tidur seawal 10 malam. Kadang-kadang kalau penat sangat pukul 9 pun aku dah membuta.

Sangat tak larat nak tidur lewat malam macam dulu-dulu. Masa belum jadi baby-sitter, aku memang selalu tidur lewat sebab kalau bangun pagi biasanya hanya untuk solat Subuh, sediakan breakfast dan bekalan Encik Rizal then boleh sambung tidur semula sampai pukul 9. Hehe ^_^ buruk perangai.

Sejak jadi baby-sitter, jadual aku berubah. Bangun seawal 6.30 pagi, terus buat kerja-kerja rumah, buat sarapan and the list goes on. Kadang-kadang nak tidur sekejap waktu tengahari pun tak boleh sebab waktu macam tu jela aku boleh nak online. Kalau anak-anak aku tu berjaga payah nak online, nanti diaorang mengacau nak main sama.

Tapi, semuanya bakal berubah minggu depan. *tetiba mood berubah menjadi sedih*

Minggu depan jadual aku akan berubah menjadi seperti dulu-dulu seperti semasa belum jadi baby-sitter.

Mesti kamu-kamu dah boleh agak kan.

Ya !! Minggu ni minggu terakhir aku jadi baby-sitter. Azeem dan Aiman akan dihantar ke taska mulai minggu depan. Sedih. Sebab aku dah lama juga jaga diaorang. Tapi apakan daya. Ada perkara yang tak dapat dielakkan.

Aku cuma berharap suatu hari nanti diaorang masih mengingati aku sebagai IBU.

Tapi aku anggap setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya. Bila tak baby-sit lagi bolehlah aku ke KL selalu tanpa perlu memikirkan nak ambil cuti.

Apapun pengalaman menjaga 2 kanak-kanak itu adalah antara pekara terbaik pernah berlaku dalam hidup aku. Menjadikan aku lebih matang dan lebih bersedia sekiranya aku ada rezeki memiliki anak sendiri di nanti.

Walaupun tak jaga diaorang lagi, still boleh jumpa tiap-tiap hari sebab rumah diaorang selang sebuah rumah je dari rumah aku. Hehe.

But seriously i will be missing them dowhh !!

1 ulasan:

nedza berkata...

jaga anak aku nk x? haha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin