Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Rabu, Jun 23, 2010

Kulit Cantik Dengan Vaseline

Helo kamu-kamu !!

Rindu aku ?? Tidak ??? Argghh taknak kawan !! ^_^

Kamu-kamu pernah dengar produk jenama Vaseline ? Ianya adalah produk penjagaan kulit. Aku memang pengguna lotion dia. Selain tu, aku suka pakai petroleum jelly dia untuk rawat bibir kering. Memang berkesan.

Actually, aku dapat jemputan dari Nuffnang untuk majlis pelancaran produk Vaseline. Aku memang suka, so aku pun join la walau terpaksa ke KL.

'Vaseline Amazing Skin Media Brunch' diadakan di Villa Manja, Jalan Damai Off Jalan Tun Razak, KL. Aku memang tak tahu tempat ni kat mana. So, nekad jek naik teksi dari Pasar Seni. Rupa-rupanya tak jauh dari KLCC. Nasib driver teksi tu tau jalan, takde sesat-sesat terus sampai. Actually, spa ni adalah sebuah banglo. Memang cantik banglo tu. Diubah menjadi spa yang mendamaikan.









Aku adalah antara orang terawal yang sampai. Datang-datang, terus register nama dah tu dihidangkan dengan bermacam-macam air lazat dan berkhasiat antaranya yogurt drink, soya milk dan paling best apple juice with aloe vera. Tapi, terlupa pulak nak snap gambar minuman tu semua. Makanan ringan yang dihidangkan pun semua berkhasiat. Ada salad, muffin dan veggie pie.









Oleh sebab aku sampai awal, jadi pihak penganjur cadangkan aku dapatkan urutan terlebih dahulu. Urutan bahu secara percuma ok. Memang syiok tapi sakit kauuu !! Aku ni dah memang jenis tak suka berurut. Tapi, sebab free aku layankan jek. Hehe ^_^








Lebih kurang pukul 11 majlis pun dimulakan. MC untuk majlis ni adalah Jojo Struys yang sangat cantik dan tinggi dan manis dan peramah.




Lepas tu macam biasalah ada sedikit pengenalan produk Vaseline dari Senior Brand Manager Of Veseline, Unilever (Malaysia) iaitu Encik Ray Guinoo yang mana beliau sangat handsome





Majlis juga diserikan dengan majlis tarian moden. Kecewa tak dapat nak tunjuk gambar perempuan-perempuan cantik menari sebab semua gambar goyang. Dammit betul la.

Ada juga sesi perbincangan mengenai kecantikan kulit dan ahli panelnya terdiri daripada Daphne Iking yang hot, Kimberly Cun yang cun dan Zalina Markisan Mecja yang hebat.







Ketiga-tiga panel ni sangat sporting berkongsi rahsia kecantikan dan juga tips untuk menjaga kulit dan juga hal-hal sensitif seperti parut di kulit.





Memang seronok la join event ni. Bukan saja dapat jumpa personaliti TV tapi dapat jumpa bloggers lain, pihak media dan juga Hanis Zalikha dan mama beliau, kak Nani.



*me and Hazirah from majalah Jelita*



Masa memula dapat tau Hanis dengan Mama dia nak datang, aku terus gila excited sebab tak sangka akhirnya dapat juga jumpa gadis manis idaman Malaya ni. Mereka berdua sangat tidak sombong. Kak Nani memang awet muda. Even Encik Rizal pun tak percaya Kak Nani tu mama Hanis sebab nampak sangat muda. Lepas ni kena berguru dengan Kak Nani dengan lebih mendalam macamana mau kelihatan muda selalu.







Aku jumpa juga Kak Ina, seorang blogger yang famous. Dia juga sangat peramah dan sporting. Siap ajak aku ambil-ambil gambar bagai. Kak Ina, kalau baca entri ni, terima kasih la ye sebab sudi melayan saya. Kak Ina memang best la. Lepas ni nak belajar dengan Kak Ina macamana nak dapat trafik sampai 800 sehari. Tolong ajar ye Kak Ina !!



*kak Ina yang sporting*





Secara keseluruhannya, aku memang enjoy sangat dapat join event macam ni. Dapat luaskan networking aku. Dapat ramai kawan. Dapat jumpa bloggers otai.

Thank you to Nuffnang dan Vaseline sebab bagi peluang untuk aku join event macam ni. Lain kali kalau ada event lagi, silalah jemput aku. Eh, dapat hamper juga tau iaitu produk lotion Vaseline yang aku rasa boleh pakai sampai setahun takpun boleh mandi losyen tiap-tiap malam. Juga dapat baucer urutan percuma dari Villa Manja. Thank u all !!!




7 ulasan:

AngahSayang2314 berkata...

hai iza angah datang singgah best baca u punya n3 yg nie..
i follow u hehehe

azila berkata...

salam...sure sonok majlis tu. yg ptg dpt free vouchor dr spa tu.tahniah:)

Ieja RizaLiza berkata...

angah : terima kasih sudi singgah!!

azila : memang seronok. tp tau la bila nak guna voucher tu ^_^

reena berkata...

Hiiii!

Reena here! Nice meeting u semalam. Hehe. Tu la, dari tak kenal, dah kenal. Sorry kalau Reena tak banyak cakap sebab Reena pendiam & pemaluuuuu :p

Alaaaa Reena tak dapat goodie basket tu sebab dah habis :(

Ieja RizaLiza berkata...

reena : saya pun dapat yang last kopek punya. klu saya balik lagi lambat mesti tak dapat juga. anyway, nice meeting u !!

kak ina kl berkata...

salam...memang happenning kan event semalam..tq sudi borak-borak..

tips tu kan...akak pun ambil masa bertahun nak naikkan trafik sebyk tu...tapi kena rajin update yer

Ieja RizaLiza berkata...

kak ina : salam, memang best kan. anyway seronok jumpa akak. InsyaALLAH, kita jumpa lagi nanti.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin