Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Khamis, Jun 03, 2010

Percubaan Pertama

Bak kata pepatah Melayu, kalau tak cuba tak tahu (ada ke pepatah macam ni, ke aku jek memandai).

Setiap sesuatu perkara itu pasti ada yang pertama.

Ceh melalut bukan-bukan pulak.

Padahal nak bagitau, semalam adik sayang request nak makan donut. Eh manalah aku pandai. So, aku pun google resepi nak buat donut. Akhirnya jumpa resepinya yang paling mudah nak buat. Tak payah nak sukat bagai, campur jek semua.





Walaupun rupanya kureng sebab aku takde pencetak donut dan aku bantai uli dan bentuk guna tangan, tapi rasa memang boleh tahan la. Kira oklah untuk percubaan kali pertama.





InsyaALLAH lain kali akan cuba lagi dan buat lebih dari yang ini.


5 ulasan:

Kniedaz berkata...

okla tu... ^_^

yatiyahya berkata...

ok..kiter suka donut mcm ni...!

aliff + afifah + adam + ada berkata...

wohoooo!!! nampak sedaaaappp sgttt!!! i bet the taste sounds the same ;)

nedza berkata...

faizah,
try la wat kuih keria...
aku suka sangat!!! t dh wat soh aku rase tau!!! hahaha

Ieja RizaLiza berkata...

kniedaz : boleh laa
yatie : kita pun suka
k.lucy : haha bolehlah kak asal ada rasa.
sharun : kuih keria aku dah selalu buat =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin