Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Jumaat, Jun 18, 2010

Takde Pasal Cari Pasal

Pernah tak kamu-kamu bertekak atau bergaduh atau bermasam muka atau tidak bertegur sapa atau berapa banyak atau dahhh dengan mak bapak, adik beradik, suami, isteri, tunang, kekasih, skandal, jiran, kawan, orang asing, makhluk asing hanya kerana tak sebulu atau sependapat tentang perkara yang remeh temeh.

Contohnya, kamu suka merah tapi suami/isteri/kawan/sesiapa yang lain suka hijau. Kamu mempertahankan betapa merah itu cantik. Yang pihak sebelah lagi pulak beria-ia menyatakan hijau itu damai. *macam tak relevan ^_^*

Pernah? Pernah?

Pernah tak kadang-kadang ada orang tiba-tiba cemburu atau menyindir kamu-kamu hanya kerana kamu-kamu letak status geli-geli seperti kamu sayang suami/isteri/tunang/kekasih kamu setiap hari di Facebook.

Pernah? Pernah?

Pernah tak kadang-kadang ada orang yang tak kamu kenali mempertikaikan status kamu-kamu kat Facebook atau entri kamu kat blog padahal kamu tak bermaksud menujukan status itu pada sesiapa.

Pernah? Pernah?

Pernah tak kadang-kadang ada orang hantar komen kat entri/Facebook kamu dengan bahasa yang kasar, kesat dan kurang ajar hanya kerana dia tidak bersetuju dengan pendapat kamu.

Pernah? Pernah?

Apa masalah dengan orang-orang yang sebegini ye? Adakah mereka sedang berdepan dengan masalah rumahtangga, masalah hati dan perasaan atau masalah mental.

Lawan web komunikasi kan bertujuan menambah kenalan. Tapi, kalau belum sempat berkenalan kau dah kutuk, maki hamun orang, mana datangnya dari mata turun ke hati. Rasanya dari mata turun ke kaki sebab macam nak bagi penyepak sedas dua.

Kalau kau tak suka status or entri yang orang lain tulis, senang je, remove orang tu dari list kau pastu kau boleh duduk diam-diam bersama-sama kawan-kawan yang sekepala otak macam kau yang jenis suka nak cari kelemahan dan keburukan orang lain.

Aku memang selalu buat macam tu. Kalau jumpa dengan orang-orang yang macam ni di alam nyata atau maya memang aku remove/delete/ignore je. Dari aku sakit hati sorang-sorang baik sakit hati sama-sama sebab kalau aku remove dia, dia dah tak boleh nak tengok profile aku. Pastu sibuk nak suruh aku add as a friend semula. Bolayan ok !!

Tulah, takde pasal kau cari pasal. Kan aku dah bagi pasal. Pasal aku lah.

Bluekkk !!

1 ulasan:

AtieSalehah berkata...

memang ada org camni...pastuh siap api2 kan org lain skali...camne nak buat org camni ekk...dah le org tu bukan org lain....nasib baik bukan darah daging aku je....bolayan je la org camni...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin