Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Khamis, Jun 17, 2010

Tiba-Tiba Hatiku Sayu

Tiba-tiba hati aku sayu.

Mengenang kenangan lama. Mengenang yang telah tiada. Mengenang segala-gala nya yang pernah berlaku dalam hidup aku sepanjang 29 tahun menjalani kehidupan atas nama Faizah.

Aku pernah melukakan hati banyak pihak. Ada yang sudah aku mohonkan keampunan. Ada juga yang masih tidak dapat aku ucapkan.

Aku juga pernah dilukai oleh banyak orang. Ada yang sudah aku hulurkan kemaafan. Ada juga yang masih aku enggan ampunkan.

Mengapa sukar ?

Sukar untuk memohon maaf dan sukar memberi kemaafan.

Ada ketika aku rasa berdosa kerana aku juga manusia hina. Manusia yang belum tentu Syurga dan Nerakanya. Tapi, ada sesetengah kisah kelukaan yang aku alami amat sukar untuk aku lupakan. Amat sukar untuk aku memohon atau menghulur maaf tanda damai.

Mungkin begitu juga dengan sesetengah orang yang pernah aku lukai. Aku belum cuba memohon maaf dan mungkin mereka juga masih belum memaafkan aku.

Mengapa sukar untuk aku melakukan dua perkara itu ??

Ya ALLAH, berilah aku kekuatan-MU agar dapat keampunan dari mereka yang pernah terluka oleh sikapku.

Ya ALLAH, berilah aku petunjuk-MU agar aku dapat memberi kemaafan kepada mereka yang pernah melukai hati ini dengan mudah.

Amin.

3 ulasan:

Merryn berkata...

hi... are you ok? things will be better. You hang in there..

you take care ok?

Ieja RizaLiza berkata...

hye merryn : i'm ok. thanks for your concern. ^_^

IERA HAJERAH AZMAN berkata...

manusia sifat tak sempurna. Bila hati disakiti, cuba fikir benda baik dan sweet seseorang tuh buat kat kite. insyaallah, feeling lg better :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin