Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, Julai 27, 2010

Kita Hanya Mampu Merancang

Nampaknya sejak kebelakangan ni mood aku untuk berblog memang agak kurang. Tak tahu dimana silap dan salahnya. Dah puas aku cuba baja dan semai rasa cinta pada blog tapi makin lama rasa cinta itu makin pudar. Cewah tetiba bermadah helah la pulak.

Tapi serious dowh ... aku dah tak macam dulu di mana sangat rajin dan senang dapat idea nak tulis apa tapi sekarang ni, duduklah mengadap lappy ni berjam-jam sekalipun, nak tulis satu entri pun payah.

Sekarang ni, aku tengah merancang nak buka gerai kat bazar Ramadhan kat area rumah aku. Segalanya masih dalam proses perbincangan dan pertimbangan.

Kalau jadi, InsyaALLAH aku nak meniaga makanan jek. Benda yang paling aku pandai. Pandai makan dan boleh masak. Hehe ^_^

Semoga segalanya berjalan lancar. Tapi, sebagai manusia aku hanya mampu merancang, ALLAH sahaja yang menentukannya. Harap-harap adalah rezeki lebih. Bukannya nak cari duit sebab nak beraya sakan, tapi aku nak menjadikan ini sebagai landasan untuk aku menceburkan diri dalam perniagaan. Makanan khususnya. Manalah tau kot-kot ada yang terpikat dengan masakan aku, lain kali boleh order lagi untuk rumah terbuka ke, majlis harijadi ke, kenduri ke. Amin.

Sebagai permulaan, macam kamu-kamu yang selalu mengikuti blog aku ni tahu, aku ada la juga dapat order dari kawan-kawan. Kebanyakannya order roti jala. InsyaALLAH, next week aku ada dapat order besar sedikit di mana menunya lebih banyak. Bolehlah dijadikan modal untuk besarkan lagi perniagaan.

Harap-haraplah semuanya menjadi. Biarlah bersusah sikit, demi masa depan, aku sanggup. Pernah juga aku nyatakan hasrat pada Encik Rizal, by the time umur dia 45, ingat nak suruh dia bersara je dari jadi tukang kayu. Buka warung ke meniaga nasi campur. Takpun meniaga kat pasar malam.

Arghh kalau nak bercerita tentang angan-angan aku memang tak sudah. Tau-tau dah panjang berjela pulak aku bercerita.

Apa-apapun, doakan yang terbaik untuk kami ye. ^_^

1 ulasan:

nedza berkata...

faizah;
ko ader daftar syarikat x?
(SSM)...klu ader senang ckt tuk aku order catering ko (masih perncngan lagi laa)...emm biaselah kerajaan bayo pakai L.O (local order)...x pakai cash...t coling2 aku ek..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin