Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, Julai 06, 2010

Pelan Perniagaan

Aduss.

Kepala aku tengah berserabut sekarang ni.

Banyak benda aku tengah fikir.

Sekarang tengah busy membuat bermacam-macam survey untuk pelan perniagaan baru aku. Actually, aku berniat nak berniaga. Aku kongsi dengan adik sayang aku.

Dalam otak ni macam-macam idea ada tapi aku kena listkan terlebih dahulu dan membuat perbincangan lebih lanjut dengan partner share aku tu.

Rupanya memang bukan senangkan nak memulakan perniagaan. Banyak benda kena fikir dan kena consider.

Modal, lokasi, jenis perniagaan, pelbagai lesen, pembekal, pekerja.

Boleh terkeluar biji mata aku browse internet ni untuk cari maklumat. Tapi demi masa depan yang lebih baik, aku kena kuat semangat. Aku tak mahu mengalah sebelum berjuang.

Biarpun perniagaan yang bakal aku jalankan ni berskala kecil dimana margin untung pun ciput, aku rasa itu sudah cukup untuk menjadi platform untuk aku lebih berjaya. Bak kata orang bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. InsyaALLAH.

Business jual baju aku secara online masih diteruskan. Sekarang ni dalam proses mencari stok baru. Masa jadi baby-sitter dulu, aku stop sekejap bisnes tu sebab takde masa nak layan pertanyaan customer, tapi bila dah free ni, aku nak aktif balik.

Alhamdulillah, masih ada sambutan dari pelanggan. Terima kasih kepada beberapa orang pelanggan tetap yang setia menanti stok baru dari aku.

Untuk Hari Raya yang bakal menjelang ni pulak, aku jual kuih raya tapi 2-3 jenis je. Itupun tak ambil banyak tempahan. Takut tak terbuat. Harap-harap ada sambutan macam raya tahun lepas. Bolehlah buat beli baju raya bling bling. Hehe ^_^

Aishhh membebel melalut pulak aku ni.

Dah dah nak pegi sambung terkeluarkan biji mata cari maklumat.

Kamu-kamu yang ada pengalaman atau nasihat nak bagi aku untuk pelan perniagaan aku ni, bolehlah berkongsi dengan aku ye.

Terimas.

2 ulasan:

AngahSayang2314 berkata...

wah faizah tahniah angah ucapkan ye.... semoga berjaya

captain_zed berkata...

advance ko faizah.. hoping for the best=) ko kan creative, insyaallah menjadi..

ako ada gak pikir2 nak bisness, tapi tak tau mana nak mula la babe..**nanges.. nanti ajar k..weh, ko naik KL, bilanya korang nak mkn ngan ako? sian ako penunggu sepi..hahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin