Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Khamis, Julai 08, 2010

Realiti Hidup dalam 'CHUKANG'

Kamu-kamu dah pernah tengok filem pendek yang satu ini ?? Filem ni agak kontroversi jugak siap masuk Melodi pasal ada adegan-adegan di luar normal masyarakat Islam.

Aku bukan nak komen pasal filem, pelakon atau adegan-adegan dalam filem ni tapi realiti jalan cerita yang digarap oleh pengarah filem ni.

Realiti kehidupan manusia sekarang yang sanggup jual maruah demi wang ringgit.

Realiti kehidupan manusia sekarang yang makin tandus rasa takut pada ALLAH dan balasan-NYA di hari akhirat.

Ok. Aku bukan manusia sempurna. Sebelum ada yang salah anggap fikir aku nak kata diri aku ni mulia, baik aku ingatkan pada kamu-kamu bahawa aku masih lagi memperbaiki ketidaksempurnaan diri aku. Untuk memberi aku peringatan bahawa setiap amalan dan dosa aku dihitung dan menunggu untuk pembalasan.

Kalau kamu-kamu belum tengok, nah aku hidangkan tapi tonton dengan tanggungjawab sendiri. Kalau kamu cari yang positif, InsyaALLAH, apa yang buruk dalam filem ini kamu boleh ubah jadikan baik. Kalau kamu nak ikut yang buruk juga, suka hati kau la labuuuu ....





Part 1






Part 2


1 ulasan:

Adahjay berkata...

huhu...balik umah nnt aku tgk. best ke? xpe amik ape yg baik, buruk tgglkan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin