Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Jumaat, Oktober 15, 2010

Apa Guna Ambil Cuti ??

Semalam aku merajuk.

Merajuk yang amat sangat.

Tapi, kali ni bukan sebab mengada-ngada. Alasan sangat kukuh. Mana tidaknya. Semalam Encik Rizal dah ambil cuti sebab nak hantar my FIL ke airport untuk tunaikan haji tahun ni.

So, kami dah planning, lepas hantar my FIL, bolehlah pergi movie-lunch-date sebab sejak kebelakangan ni dia agak sibuk. Jarang dapat habiskan masa bersama.

Belum sempat sampai kat shopping mall, dapat call minta dia settle kerja kat kilang baru. Aishhh tension aku dibuatnya. Cuti ke tak cuti sama je. Nak taknak, Encik Rizal hantar aku balik rumah, then pergi kilang baru untuk tengok apa masalah yang jadi kat sana.

Ni bukan pertama kali berlaku. Tapi, kadang-kadang aku rasa kecewa, kecil hati. Kalau dia ambil cuti, hati aku tak pernah senang. Kalau dengar phone dia ringing atau ada mesej masuk mesti aku cuak, takut-takut kena panggil pergi kerja.

Dia balik rumah semula dah pukul 3 petang. Memang dia ajak keluar juga, tapi aku dah malas. Muncung je aku. Tapi, macam biasalah. Dia mesti pujuk punya. Dia janji Sabtu ni nak bawak aku makan malam kat luar.

Aku tak paham la dengan sesetengah orang ni. Taulah dia bos. Berkuasa. Tapi cuti kan hak pekerja. Kalau masa tu Encik Rizal ada kat luar Johor, takkan nak kena balik kan ?? Tak gunalah ambil cuti.

Tapi, demi mencari rezeki halal, aku redha jelah. Lagipun dah tau cara kerja dia macamana. Kenalah terima. Walaupun bukan dengan hati rela.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin