Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Khamis, Oktober 21, 2010

Bongok Punya Anak

Geram betul aku kalau baca berita pasal anak-anak hantar ibu bapa ke pusat penjagaan orang tua kerana alasan yang bukan-bukan.

Terbaru, baca kat Harian Metro tadi pasal seorang wanita dihantar ke sana oleh 9 orang anak dia hanya kerana anak dia kata mak dia kuat makan.

Bongok betul.

Entah-entah masa kau kecik, kau lagi banyak mintak makan kat mak kau. Pernah kau fikir mampu ke tidak mak kau tu. Sekarang, kau dah besar gabak, mak kau sorang kau tak boleh nak bagi makan. Dahlah duit orang tua tu kau sapu.

Memang betul la kata orang, mak seorang boleh jaga 9 anak, tapi belum tentu 9 anak tu boleh jaga mak seorang.

Aishhh geram siot.

Sebagai seorang manusia yang tiada mak, aku rasa sedih dan mudah tersentuh kalau terbaca atau terdengar cerita pasal anak-anak yang membelakangkan mak bapak diaorang.

Kurang ajar. Penat-penat mak bapak kau bela kau, hantar sekolah tinggi-tinggi, sudahnya otak letak kat lutut.

Ehhh marah betul ni !!

Kalau aku jadi mak dia, lebih rela duduk rumah orang tua. Terjaga juga makan pakai. Dari nak harapkan anak-anak macam tu. Duit nak, jaga mak taknak.

Eiiiiiiii

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin