Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Sabtu, Oktober 30, 2010

Bukan Merajuk

Baru 3-4 hari aku menghilang dari dunia maya, adalah tulisan-tulisan dari emel dan SMS yang bertanya ke mana aku menghilang.

Ada yang tanya, merajukkah aku ??

Merajuk ??

Haah. Memang aku merajuk.

Merajuk dengan broadband aku yang bermasalah dan juga merajuk dengan lappy aku yang semakin hari semakin nazaK.

Panas bontot aku duduk rumah sepanjang hari tanpa Internet. Aku masih boleh hidup tanpa Astro selama 3 bulan, tapi tanpa Internet, aku boleh kena serangan jantung bertalu-talu.

Untuk mengubat hati yang luka kerana broadband dan lappy tiba-tiba buat mogok, aku keluar berhibur bersama diri sendiri.

Ya. Diri sendiri. Ok. Tak. Tipu. Ada satu hari tu aku berhibur bersama teman, pergi berkaraoke di tempat yang boleh dikatakan best sebab charge dia murah iaitu RM5 satu kepala untuk 2 jam dan memang aku akan pergi lagi.

Hari ni broadband dan lappy dah tak mogok sebab dah berjaya membuatkan aku sedekahkan beberapa keping kertas berwarna hijau-tak-hijau-sangat yang ada gambar lelaki pakai tanjak pada tauke kedai di mana mereka bermalam dalam tempoh mogok tersebut.

Walaupun luaran aku nampak gembira, tapi dalaman aku menderita sebab niat nak beli kasut Converse yang Encik Rizal cakap aku tak layak pakai sebab aku bukan remaja lagi terpaksa dikuburkan buat sementara waktu. Kecik hati.

Tapi aku redha. Redha kerana broadband dan lappy adalah segala-galanya untuk aku. Intan payung. Musyuk masyam. Timang tinggi-tinggi sampai cucur atap.

Apapun terima kasih pada yang hantar email dan SMS bertanya khabar. Walaupun sebenarnya email dan SMS itu lebih cenderung kepada 'apsal senyap?? lama tak on FB, YM ??' ataupun 'mana kau?? blog tak update pun ...' Faham tak apa yang aku nak sampaikan. Kecik hati lagi sekali.

Ouhh ye. Hari ni hari Sabtu. Aku keluar berlibur seorang diri ke City Square. Pusing-pusing. Makan-makan. Jenguk-jenguk kasut Converse. Balik.

Esok masih lagi hari duduk rumah diam-diam. Encik Rizal kerja. Kecik hati untuk kesekian kalinya.

Dahlah. Sebelum aku merapu lebih banyak, cukuplah aku katakan it is feels so good to be back.

More to come. Caloo bete ^_^

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin