Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Ahad, Oktober 17, 2010

Hari Ahad Kena Masak

Selalunya hari Ahad adalah off day untuk aku dari tugas memasak. Tapi, since dah 3 hari aku tak masak, bantai makan luar memanjang jadi kenalah masak harini. Semalam pun baru top up stok bahan mentah. Ada kerang, daging dan ketam.

Aku masih berkira-kira nak lebur mana satu. Macam nak masak kerang bercili. Cerita pasal kerang, sebenarnya aku dah lama tak makan kerang. Rasanya adalah dalam 7-8 tahun.

Kisahnya sebab aku makan char kuey tiau kerang kat satu food court ni. Mungkin kerang dia dah tak elok, esok paginya aku muntah-muntah dan sakit perut. Selepas tu, memang tak makan kerang dah. Tapi kenapa entah tetiba rasa rindu pulak nak makan kerang. Tu yang beli jugak tu semalam. Beli sekilo je. Nak try makan semula.

Encik Rizal kerja harini. Itu pun menjadi salah satu sebab kenapa aku kena masak. Kalau dia tak kerja, confirm arr makan luar lagi. Mesti aku ajak dia meronda-ronda kotaraya punya.

Ni menyambil google cari resepi kerang.

Kamu-kamu ada idea tak ??



*ihsan cik google*

1 ulasan:

Aoi berkata...

rebus je kerang tu..pastu makan ngan sos cili or sos tomato or pape sos ikut suka... sedap gak... simple utk org yg malas cam sy.. hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin