Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Isnin, Oktober 25, 2010

Kawasan Kejiranan

Aku suka kawasan kejiranan aku. Walaupun masing-masing sibuk dengan urusan sendiri, tapi kami boleh dikatakan rapat antara satu sama lain.

Sifat kejiranan masih tebal dalam diri kami. Contohnya kalau aku masak lebih, mesti aku hulurkan semangkuk dua kat jiran. Kadang-kadang aku pula yang dapat sepinggan dua.

Kebanyakkan jiran aku Melayu. Usia lebih kurang sama. Mungkin itu juga jadi penyebab kenapa kami boleh ngam.

Sebenarnya dulu aku kurang rapat dengan jiran-jiran aku ni. Tapi, lama-kelamaan, bila dah start bergaul, seronok pula.

Bukan apa, jiran ni penting sebab mereka yang paling dekat dengan kita. Kalau ada kesusahan, dengan merekalah kita nak minta tolong.

Aku bertuah sebab memilih kawasan kejiranan ini untuk menjadi tempat kami menetap. Mungkin sampai kami menutup mata nanti.

Harap-harap, hubungan baik kami akan berkekalan sampai bila-bila.




*inilah kawasan kejiranan aku. alamatnya .. biarlah rahsia ^_^*

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin