Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Rabu, Oktober 20, 2010

Pengaruh Iklan Dalam Hidup

Kamu-kamu semua mesti tengok TV, dengar radio, melayari internet atau membaca suratkhabar kan ??

Pernah tak, bila kamu terbaca, terdengar atau terlihat iklan kat mana-mana, kamu rasa macam nak mencuba barang yang diiklankan tu.


Perasan atau tidak sebenarnya iklan sedikit sebanyak memberi pengaruh dalam kehidupan kita seharian. Contohnya, kalau tertengok iklan restoran makanan segera ada promosi menu baru, aku yakin 50% dari yang melihat mesti teruja nak dapatkan menu baru tu kan ??
Samalah macam aku.

Iklan banyak mempengaruhi aku. Kadang-kadang baik, kadang-kadang buruk.

Hehe ^_^

Yang terbaru, aku terpengaruh dengan iklan telefon bmbit keluaran syarikat terkemuka, Nokia.

Huhu sangat terpengaruh dan terjatuh hati pada Nokia C3.

Tengok pada spesifikasi memang ok. Senang nak ber-FB, ber-Twitter dan ber-YM dan berinternet. Cuma satu yang kurang. Kamera dia cuma 2MP. Arghhh tapi aku mahu juga !!

Minggu lepas dah pergi survey. Harga pun sangat ok. Harap-haraplah Encik Rizal sudi melayan permintaan aku. Aku rasa nak trade in Nokia 5800 aku untuk beli Nokia C3.

Kamu-kamu rasa berbaloi tak ??

Ada sesiapa yang dah pakai Nokia C3. Boleh komen sikit ??



*pink tu sungguh menawan bukan ^_^*

1 ulasan:

kak ina kl berkata...

betul tu..akak setuju..akak ni pun cepat terpengaruh dengan iklan..lama tak jumpa kamu ni kan.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin