Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Jumaat, Oktober 15, 2010

Poll : Pendidikan Awal Kanak-Kanak

Sebelum ni aku ada buat poll tentang pendidikan awal kanak-kanak. Saja nak tau kamu-kamu sudah menghantar atau bercadang menghantar anak-anak kamu ke mana ??

Lama juga aku letak poll ni. Rasanya lebih 6 bulan. Walaupun yang menjawabnya tak ramai tapi takpe. Sekurang-kurangnya, ada juga serba sedikit gambaran ke mana ibu bapa menghantar anak mereka untuk menerima pendidikan awal.

Mengikut poll aku ni, keputusan lebih kurang sama. Kebanyakan ibu bapa menghantar anak ke Tadika Kemas, Tadika Swasta dan Tadika Cina (28%), 14% lagi menghantar anak ke Pra-Sekolah yang disediakan pihak kerajaan di sekolah rendah.






Aku sebenarnya planning, kalau ada anak nanti nak hantar ke Tadika Cina. Bukan apa. Nak bagi dia mendalami lebih dari 1 bahasa.

Tapi, itu semua perancangan sahaja. Belum tentu lagi.

Eh, aku ada buat poll baru. Tentang tabiat membaca. Kamu-kamu rajin-rajinlah ye mengundi. Nanti aku kongsi keputusannya.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin