Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Jumaat, Oktober 22, 2010

Satu Dunia Dah Tahu, Baru Nak Beralasan

Rentetan dari petikan berita dari akhbar Harian Metro semalam tentang 9 orang anak menghantar ibu mereka ke pusat jagaan orang tua kerana ibu mereka kuat makan, harini pulak keluar berita pasal anak dia dah ambil semula ibu mereka dari pusat jagaan tersebut.

Salah seorang anak wanita itu memberitahu bahawa abangnya yang tak amanah, makan duit pencen arwah bapa mereka sedangkan sepatutnya duit itu untuk membiayai keperluan seharian ibu mereka.

Macam-macam dunia sekarang ni. Suratkhabar dah jadi tempat membuka pekung. Bukan nak cakap aku bagus tapi kadang-kadang sakit hati bila anak-anak bagi alasan macam-macam lepas semua orang dah tahu apa yang mereka buat kat mak bapak mereka.

Masa tu barulah 1001 alasan yang keluar. Mungkin apa yang terjadi tu betul tapi takkanlah nak mengharap duit pencen arwah bapa diaorang jek semata-mata nak support ibu sorang kan ?? Katanya semua kerja bagus-bagus. Takkanlah tak boleh sumbang sikit duit untuk ibu sendiri. Ibu sorang jek, bukan 9.

Aishh taknak komen banyak-banyak. Takut terkena batang hidung sendiri. Aku doa semoga aku dan adik-beradik aku takkan jadi anak seperti itu. Minta dijauhkan.

Nak tahu lanjut, klik SINI.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin