Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Jumaat, Oktober 15, 2010

Sesekali Suami Buat Kerja Rumah Apa Salahnya ??

Encik Rizal seorang lelaki yang rajin. Bukan nak memuji, tetapi sekadar menyatakan apa yang benar. Setakat nak minta tolong kemas rumah, sidai baju, lipat baju hatta masak sekalipun, memang senang.

Tak banyak bunyi, tak banyak keluh. Lebih-lebih lagi kalau isteri dia ni sakit. Order je nak makan apa, kalau dia tahu masak, InsyaALLAH terhidang indah depan mata. Mungkin sebab dia dilahirkan dalam keluarga yang adik-beradik semua lelaki. Jadi rajinlah menolong arwah mak dia dulu-dulu.






Tapi, macam biasalah. Kalau lelaki buat kerja rumah. Kadang-kadang tak kena dengan mata dan selera kita.

Kalau Encik Rizal lipat baju, mesti aku pantau. Sebab cara dia lipat baju berbeza dengan aku. Dia main asal boleh je. Aku pula, suka lipat elok-elok, ada darjah dan sudut. *cerewet kan?? sebab tu aku tak suka lipat baju ... alasan*

Kalau Encik Rizal ke dapur, pun aku kena pantau. Mana tidaknya, sepuluh kali sekejap *bak kata arwah nenek aku* tanya macam-macam. Nak potong bawang tanya, nak letak minyak berapa banyak tanya, nak letak garam berapa sudu tanya. Boleh dikatakan, kalau aku masak 30 minit, dia masak benda yang sama boleh makan masa 1 jam.






Suamiku suamiku ...

Walau apapun, aku bersyukur dikurniakan dia sebagai suami. Bukan sebab dia rajin je, sebab dia terima aku seadanya. Terima kelebihan dan kekurangan aku. Tak pernah mempertikaikan kelemahan atau mempersoalkan kelebihan aku.





I LAP YOU BEBEH

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin