Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Ahad, Oktober 31, 2010

Spring Cleaning dan Menjamu Tetamu

Yes.

Walaupun penyakit 'M' melanda, tetap aku gagahkan diri aku bangun awal. Bangga sungguh dengan diri aku.

Harini aku buat kerja-kerja mengemas rumah secara menyeluruh. Dari pintu depan sampai pintu belakang.

Sebenarnya, aku memang bukan jenis orang yang rajin mengemas. Kalau pada mata aku tak bersepah, aku rasa ok jek.

Disebabkan dah lama tak buat kerja kemas-mengemas secara menyeluruh, mata pun dah rasa macam semak, dengan gigihnya aku menguatkan semangat sepenuh tenaga mengemas rumah seorang diri.

Bangga *mode : hidung kembang*

Selalunya, aku akan kemas kalau Encik Rizal tolong sama. Bukan apa, bolehlah mengelat minta dia buat itu ini sambil aku mengeluh penat. Padahal setakat lap2 habuk jek.

Harini aku all out.

Sapu sampah, cuci kipas, cuci toilet, kemas dapur, cuci fridge, basuh baju, sidai baju, buang sawang, mop lantai dan masak.

Penat.

Tapi, seronok sebab rumah bersih. Tenang je rasa. Sedap mata memandang.

Bukan senang nak cari mood mengemas macam ni. Sesekali mood datang, kenalah guna dengan sebaik-baiknya.

Tadi kawan-kawan aku datang. Saja hang out berborak. Sambil tu aku masaklah sedikit makanan untuk santapan diaorang. Aku buat mihun goreng, nasi putih, sambal sotong, telur dadar dan kentang goreng beserta ikan bilis.

Harap-harap diaorang suka dengan masakan aku yang tak seberapa tu. Sesekali lepak kat rumah sambil makan seronok juga.

Sekarang ni aku tengah tunggu Encik Rizal balik dari kerja. Kami nak keluar beli barang keperluan rumah.

Ishhhh lambatnya ....

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin