Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Rabu, Disember 08, 2010

Aku Tak Berubah. Pakaian Aku Mungkin.

Tiba-tiba kan, semalam dapat mesej kat Facebook dari seorang kawan lama. Tentang perubahan aku. Bukan perubahan fizikal yang sememangnya tak pernah berubah menjadi kurus sepanjang hayat tapi perubahan cara pemakaian aku.

Sebelum berjumpa semula dengan dalam Facebook, masa awal tahun 2010 mungkin dan bertemu 4 mata masa hari raya yang lepas, memang kami lost contact. Adalah dalam 8-9 tahun tak jumpa. Kawan satu kolej.

Dia cakap aku dah alim sekarang.

Huishhh !! Alim ker ??

Tidaklah alim. Cuma berubah sedikit. Berubah menjadi positif. Berubah demi agama.

Aku berani jamin, aku masih Faizah yang dulu. Takde apa yang berubah kecuali cara aku berpakaian.

Aku taknak komen lebih-lebih, cuma apa yang aku tahu apa yang aku buat sekarang ni demi diri aku. 

Masing-masing ada cara fikiran sendiri. Kalau kau tak berubah sekarang, mungkin kau berubah kemudian. Untuk diri aku pula, aku rasa aku dah patut mulakan perubahan. Itu sahaja.

Aku masih Faizah yang kau kenal dulu. Suka ketawa, suka mengenakan orang, suka bergosip. 

Aku masih merangkak nak jadi lebih baik. Masih terkial-kial. Masih teraba-teraba. Banyak benda aku nak kena belajar. Jadi, perkara yang paling mudah untuk aku buktikan aku nak berubah adalah tukar sedikit cara pemakaian aku.

Janganlah label aku alim. Seramlah dengan label tu. Sebab kita masing-masing tahu aku tak alim. Kalau aku alim sangat, aku tak keluar rumah kot. Taklah join kau pergi karaoke. Hehe

Aku percaya setiap manusia, bila tiba masanya akan berubah. Aku pun doakan untuk kau. Dan untuk aku juga.

Sama-sama jadi wanita solehah suatu hari nanti. InsyaALLAH.


p/s : bila nak ajak aku pergi melalak lagi !! 


Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin