Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Ahad, Disember 26, 2010

Cabaran Dalam Pekerjaan

Sangat mencabar minda bagi orang yang dah biasa duduk diam diam kat rumah selama 24 jam sehari, 7 hari seminggu macam aku ni bila bekerja 16 jam mengadap komputer dan memakai headset. Sakit punggung dan juga sakit telinga wei !!!

Tapi Alhamdulillah telah berjaya melalui 16 jam yang sangat getir itu dengan jayanya. Walaupun jejak jam 12 tengah malam mata dah mula kuyu tapi tetap komited terhadap tugas.

Dah aku yang pilih kerjaya macam ni. Kenalah hadapi apa jua rintangan. Walaupun terpaksa korbankan masa untuk suami dan keluarga, niat aku cuma satu. Membantu mengukuhkan kedudukan kewangan kami.

Lagi bertambah bersemangat bila ada rakan sekerja yang lain yang juga dah berkeluarga malahan ada anak kecil pun turut komited terhadap kerja tanpa menjadikan itu satu alasan. Ada yang dah kerja lebih dari 10 tahun dalam bidang ni. Kenalah jadikan mereka idola. 

Memang susah kerja shift ni sebenarnya. Memang menguji keimanan dan kesabaran. Mana tidaknya, aku balik kerja, Encik Rizal pergi kerja. Aku cuti, Encik Rizal tak cuti.

Tapi, semua ni demi masa depan kami. Lagipun kontrak setahun jek. Aku nak cuba dulu. Kalau ada rezeki, dapat sambung kontrak, itu fikir kemudian. Manalah tahu masa tu dapat kerja lain ke apa ke kan.

Untuk itu, aku memang sangat bersyukur dan berterima kasih pada Encik Rizal yang sangat memahami walaupun aku tahu pada permulaan dia macam tak berapa suka aku kerja shift. Thanks ye sayang !!

Harini sampai Selasa aku cuti. So, boleh berehat-rehat dengan menidurkan diri selama mungkin. Hehe ^_^ 

Bila dah kerja ni, nikmat duduk rumah dan tidur adalah lebih memuaskan nafsu daripada pergi jalan-jalan ukur shopping complex. Betul you all !! Tak tipu !!




walaupun sedang bekerja, camwhoring adalah wajib okeh. dahlah. bye !!

1 ulasan:

sitiZ berkata...

terus kan beb..!!niat adalah penting..klu niat kerja tok kebaikan Insyallah jalan nya pasti sempurna..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin