Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, Disember 28, 2010

Rahsia Kecomelanku

Belum sempat aku habis taip tajuk entri kali ni, aku dah gelak-gelak. Gelakkan diri sendiri. Geli siot. Nak muntah.

Entri ni khas untuk beberapa kamu-kamu yang tanya apa rahsia kecomelanku sehingga nampak kulitku halus dan mulus.

Geli lagi sekali dowh !!

Takde rahsia pun.

Gambar kat dalam blog ni semua sudah diedit secara habis-habisan supaya nampak flawless padahal kalau kamu-kamu jumpa diriku secara muka-ke-muka, kamu-kamu akan berasa sedih dan mungkin juga marah kerana kulit aku ya ampun jenis berminyak dan berjerawat halus atau aku panggil jerawat pasir. Selain itu, ada bekas-bekas jerawat godang yang suka dikopek ketika bulan mengambang.

Serius. Kulit aku tak cantik pun.

Oleh yang demikian, untuk mencantikkan sedikit muka yang tidak berapa nak cantik ni, kalau keluar rumah tu memang aku oleslah sedikit make-up.

Cara penjagaan kulit aku sangat mudah.

Satu, cuci muka.

Dua, pakai toner.

Tiga, pakai krim pelembab. Itupun kadang-kadang terlupa. Hahaha ^_^

Empat, bila teringat baru pakai masker. Ya! Ya! Bila teringat jek.

Sekarang ni kalau keluar rumah pergi jalan-jalan, aku biasanya jarang bermake-up tebal berbanding dengan zaman anak dara dulu. Sebab malas. Lagipun senang nak solat. Malas nak cuci make-up lama-lama.

Bila keluar rumah, yang wajib aku pakai ialah sunblock lotion as a base. Pastu tepek bedak compact. Pakai blusher. Kalau rajin, time pakai contact lense, aku pakai jugaklah maskara or eyeliner. Tapi jaranglah.



muka lepas dah pakai make-up. tapi gambar tak edit langsung. masih terserlahkan bekas jerawat godang kat pipi tu beserta kulit yang tak berapa nak menarik tertarik da boom kebabooo ...


muka lepas dah pakai make-up. dan gambar sudah diedit. terserlahkan bukan kulit yang kononnya menarik tertarik da boom kebabooo ... glowing kan ?? tipu tipu


muka langsung tak make-up apatah lagi di edit. berminyak dan kusam bukan ?? sila jangan pengsan =(


Nampak tak penipuan berlaku di situ. 

Walau apapun, aku tetap bersyukur dengan kurniaan ALLAH pada aku. Memanglah kulit aku tak berapa cantik tapi tidaklah pula ada jerawat yang susah nak hilang. Biasa-biasa jek. Alhamdulillah.

Untuk compact powder, aku pakai 2 jenama. Satu Miyami dari Cosway dan satu lagi jenama Pixy. Harga dua-dua murah. Bawah rm25 tapi memang berbaloi.


Pixy. selalu beli kat Watson's jek *pinjam dari google*


Miyami dari Cosway *pinjam dari google*



Itu sahajalah rahsia kecomelanku. Tak lebih tak kurang. Aku memang jenis orang yang sangat pemalas nak amalkan petua-petua lama untuk haluskan kulit ni. Berangan nak buat ada tapi hampeh !!

Pada yang bertanya dan anggap kulit aku cantik, terima kasih ye. Sila buat anggapan yang baik lagi.

Sekian, wassalam.

Haha

1 ulasan:

cik.shabah berkata...

nak kulit macam cik faizah jugak :(

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin