Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Selasa, Disember 21, 2010

Tempat Mencari Rezeki

Memperkenalkan kepada anda semua ......




Tempat aku mencari rezeki.

TNB Call  Management Center bahagian Selatan. InsyaALLAH, akan mencari sesuap nasi disini untuk satu tahun sebab aku pekerja kontrak. Harap-harap prestasi bagus dan akan disambung lagi.

Dah masuk 2 minggu kerja kat sini, aku rasa kerja kat sini enjoy. Tugas aku cuma angkat call dan masukkan dalam sistem tentang masalah kerosakan bekalan yang dialami oleh seluruh rakyat Semenanjung Malaysia.

Yang tidak enjoy hanyalah bila dapat panggilan dari pelanggan yang jenis tak sabar, nak marah-marah, nak maki-maki sebab rumah dia takde elektrik. Diaorang ingat kami-kami di bahagian call center ni terus boleh datang betulkan bekalan diaorang. No no no. Kami hanya ambil report. 

So far, aku belum dapat lagi panggilan yang marah-marah dan maki-maki. Cuak jugak. Takut meleleh airmata. Aku ni kan sensitif. Hahaha 0_0

Kawan-kawan kat sini pun semua boleh masuklah dengan kepala aku even aku adalah yang paling matang. *cheet, taknak mengaku dah tua!!* Yang lain semua fresh graduate. Umur muda-muda belaka. Tapi, diaorang ingat aku pun muda sama. Hehe awet muda juga rupanya aku ini. Perasan.











Aku dah start keje shift tengah malam semalam. Memang mengantuk gilos arr. Nasib tak banyak call. Dapatlah juga rileks sikit. Memang mencabar betullah keje shift malam ni.

Hari ni aku off. Esok keje semula. Masuk shift pagi. Bersedialah nampaknya untuk menjawab panggilan sebab kalau pagi sampai petang memang banyak call. Lagipun nak kena kejar target ni. Setiap telefonis kena jawab minimum 80 call bagi setiap shift. Banyak tak banyak tak ??

Kalau rumah, pejabat, kilang kamu-kamu tiba-tiba terputus bekalan elektrik, bolehlah buat aduan di 15454. Tapi, jangan tipu-tipu. Tak baik tau. Kesian kami-kami ni nanti kena marah dengan bahagian technician.


ruangan kerja



Cukuplah sedikit info tentang rutin harian baru aku.

Doakan aku yang baik-baik ye kamu-kamu !!

2 ulasan:

misz beauty berkata...

keje ngan tnb ye... dulu beauty masa bujang de lah skandal ngan pembantu teknik tnb... huhuhuu... now da de hubby tak bley nak skandal dah... hehehheee ;-)

sawanila berkata...

selamat bekerja.. kang takde letrik kite call awak ye..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin