Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Jumaat, Oktober 07, 2011

Cabaran

Aku suka tempat kerja aku sekarang ni. Sentiasa ceria walaupun terpaksa berdepan dengan pelbagai ragam manusia lain which is customer. Walau kena maki hamun macamana sekalipun, lepas panggilan diletak, aku still boleh gelak-gelak ketawa.

Tapi sejak-sejak akhir ni, perasaan suka tu bertukar menjadi sedikit tak suka. Bukan disebabkan tekanan kerja tapi disebabkan beberapa orang makhluk ALLAH yang kalau aku ternampak muka diaorang memang boleh hilang mood sekejap. Nasib baik sekejap je.

Semua ni kerana makhluk ALLAH yang beberapa ketul ni rasa diri mereka sangat hebat. Ada yang jenis suka perasaan diri dia bos. Buat itu tak boleh. Buat ini tak boleh. Tapi kalau diri sendiri buat tak apa. Ada je alasan untuk mengukuhkan setiap perbuatan dia.

Yang jenis lain pulak jenis menyampai. Yes, memang aku ada bercakap atau dalam bahasa kasar mengumpat orang lain. Aku bukan sempurna. Tapi perlu ke  nak jadi penyampai. Kalau sampaikan maklumat tepat takpe. Ini tidak. Bila dah sampai-menyampai .... cerita sejuk boleh jadi panas menggelegak.

Sakitnya hati ... sebab terpedaya dengan sikap kepura-puraan orang lain.

Ya ALLAH!! Tabahkanlah hati hamba-Mu yang rapuh ini. Jauhkanlah ia dari hasutan syaitan.

Aku tak mahu terus membenci sebab ia boleh merosakkan hati. Tapi, aku tak mampu mengawal perasaan.

Kamu-kamu ada tips tak macamana nak mengelakkan/mengurangkan rasa benci pada orang lain yang kita perlu jumpa setiap hari ??? Makan dalam wohhh =)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin