Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Khamis, Oktober 06, 2011

Pavlova - Percubaan Pertama

Memang aku mengidam (bukan sebab pregnant) nak makan Pavlova ni dah lama. Tapi, kat JB ni aku tak tau mana nak cari.

Demi memenuhi tuntutan nafsu serakah anak tekak yang kadangkala sangat biadap ni, aku pun google resepi dia. Rupa-rupanya, bahan-bahan nak buat benda ni taklah susah nak cari ... cuma cara penyediaan dia je, agak leceh.

Tapi, oleh kerana aku perasan diri ini hebat seperti Top Chef, aku pun memberanikan diri buat benda ni dengan harapan yang menggunung tinggi. 

Alhamdulillah ...

Percubaan pertama aku berjaya. Pergh!!! Memang kembang bontot sekejap sebab berjaya buat Pavlova. Siap buat extra bagi office-mates aku rasa. Kembang bontot bertambah-tambah lagi, bila mereka-mereka cakap sedap. Dan ada ura-ura nak meng'order' di lain masa ...

Yes !!

Tak sia-sia usaha dan wang ringgit yang dilaburkan sebab memang Pavlova ni enak, yummy-yummy ...

Siap ajar adik aku buat lagi.

InsyaALLAH, lepas ni try buat resepi lain pulak. Anak tekak tiba-tiba berlaku biadap sekali lagi dengan mengidam nak makan Lemon Meringue Pie pulak. Biadap sungguh kan ???

Takpe takpe. Pelan-pelan kayuh ...


percubaan pertama ... agak selekeh tapi sedappppp





2nd time buat ... bertambah-tambah yummy !!

3 ulasan:

iKLiL HuDa berkata...

nanti buat..orang nak rase...

iKLiL HuDa berkata...

nanti buat..orang nak rase... :)

Chooyaya! berkata...

yang kedua tu nampak semakin lazat. congrats! at least tak hanget mcm pavlova kiter. hikhik

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin