Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Khamis, Oktober 13, 2011

Percubaan Pertama - Puding Karamel

Tahap kerajinan mencuba resepi baru sangat meluap-luap akhir-akhir ini. Sampai ada yang suruh aku bukak cafe or kedai jual kek.

Hahaha ...

Tidaklah sampai ke tahap itu. Belum cukup modal jauh sekali ilmu. Apa yang dikongsi di FB atau blog hanyalah pemberitahuan bahawa aku pernah mencuba sesuatu. Taklah jakun nanti kalau jumpa makanan tu kat luar. Hehehe =)

Ok ...

Kali ni aku try buat Puding Karamel pulak. Resepi sangatlah mudah tapi hasilnya belum tentu cantik. 

Aku cilok resepi ni kat blog Kak Nani Rostam. Kalau jenguk blog dia, tak sah kalau kalau tak telan liur barang sedas dua. Air tangan dia semuanya menjadi.

Puding karamel aku tak secantik dia punya, tapi rasa tu memang boleh tahan lah. Aku siap buat extra untuk bawa pergi opis. Ada majlis perpisahan untuk ex-boss aku.

Meh tengok hasil dia ....







tadaaaa .... menjadi tapi tepi dia kurang cantik. berlubang-lubang. kawan aku bagi tips, kalau nak nampak smooth tepi dia kena bungkus penutup periuk kukus tu dengan kain. maybe nak elakkan air yang berkumpul kat penutup tu menitis kat atas puding. next time boleh try tips dia




Lepas ni, tak tahu lah resepi apa lagi yang aku nak try. Kita tunggu dan lihat okies =)

1 ulasan:

OgysiJemariSeni berkata...

Sedap nampak tu...makan plak sejuk2 hmm...3 potong sekali makan hehhehe.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin