Duit Tabung Nak Pergi Holiday Kat Bandung

Isnin, Oktober 17, 2011

Selesai Sudah

Beberapa minggu lepas, berlaku perang dingin antara aku + 3-4 orang geng baik aku dengan seorang officemate kitaorang. Semuanya berpunca dari mulut dan ketidakpuasan hati masing-masing.

Mana tidaknya. Masing-masing jenis mulut puaka. Kalau bercakap memang takde lapik. Adalah yang terasa hati. Dahtu ditambah dengan wartawan tak bergaji yang memang suka jaja cerita. Cerita A jadi Z. Sampaikan si polan nak minta tukar group lain sebab tak tahan tengok muka kiteorang kot. Hahahaha =)

Tapi, alhamdulillah segala permasalahan itu telah selesai selepas ada yang mempertemukan kiteorang. Kira sesi face-to-face la ni. Taknak benda ni berlarutan sebab dah sampai ke telinga bos. Sebelum kena kaunseling dengan bos, baiklah selesaikan sendiri cara elok. Lagipun semua dah besar panjang. Pandai2lah fikir untuk kebaikan diri sendiri.

Segala benda yang terpendam dah diluahkan.

Harap-harap lepas ni tak jadi lagi macam ni. Sebab tension siot. Terpaksa tengok muka orang yang kita tak suka setiap hari. Mulut ni nak bercakap jek even dalam hati. Tak baik kan. Boleh merosakkan hati. Bertambah dosa pulak tu.

Semua dah clear. Harap-harap si wartawan tak bergaji tu berhati-hatilah. Jangan nak senang-senang hati nak lagakan orang. Kau tunggu nasib kau nanti.

Ya ALLAH, permudahkanlah jalan hidup hamba-Mu ini. Jauhkan aku dari hasutan syaitan. Berkatilah rezeki yang aku cari selama ini. Amin.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin